A művészek

ALBERT Ádám (Veszprém, 1975)

Képzőművész, pedagógus és kutató. Budapesten folytatott bölcsészeti (Károli Gáspár Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Történelem szak, MA, 1994-2000) és kulturális antropológiai (Eötvös Lóránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, 1995-1996) tanulmányai után képgrafikusként végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetemen (MA, Budapest, 1998-2003), amelynek DLA programját is elvégezte (2005-2010). Számos hazai és nemzetközi ösztöndíj, és residency-program résztvevője. Az Essl Award fődíja (2007) mellett jelöltje volt az Esterházy Art Awardnak (2017, 2019), és a Leopold Bloom Awardnak (2015). 2011-től a Magyar Képzőművészeti Egyetemen tanít, jelenleg a Művészeti Anatómia, Rajz és Geometria Tanszék docense és vezetője, valamint a Művészeti és Művészetelméleti Szakkollégium igazgatója.

Művészi gyakorlatát a különböző anyagok és sokszor elfeledett technikák használata jellemzi, amelyeket a galéria teljes terét elfoglaló teljes installációk létrehozásában használ fel. Az utóbbi időben művészeti kutatással foglalkozik különböző múzeumok és intézmények gyűjteményeinek és archívumainak feltárásán keresztül. Művészeti megközelítésmódjában a kulturális átadás, azaz a tudástermelés eszközeinek és módszereinek különböző aspektusaira reflektál, figyelembe véve azok történeti időben és földrajzi térben változó módozatait. Ezeket a társadalompolitikai kérdéseket az esztétika területén, a műveken keresztül áttételesen veszi górcső alá. Ezért a művek megmunkálása, művészi formája, a készség értéke fontos szerepet tölt be munkáinál.

Művei megtalálhatóak a Szépművészeti Múzeum - Magyar Nemzeti Galéria (Budapest), Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum (Budapest), valamint a MODEM – Modern és Kortárs Művészeti (Debrecen) Központ, illetve a Művészetek Háza (Veszprém) gyűjteményében.

GRÓF Ferenc (1972, Pécs)

Képzőművész, tanár és kurátor. Tanulmányait a Semmelweis Egyetem Általános Orvostudományi Karán (1991-1995), illetve az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Művészettörténet tanszékén (1995-1996) végezte. A Magyar Képzőművészeti Egyetem diplomázott az Intermédia szakon (2001), később az intézmény DLA programjának hallgatója.

2001-ben Párizsba költözött, ahol azóta is él és dolgozik. A 2004-ben Jean-Baptiste Naudy-val együtt alapított, tíz évig működő Société Réaliste tagjaként számos nemzetközi kiállításon és biennálén vett részt, 2008-2009 folyamán a maastricht-i Jan van Eyck Academie kutatói ösztöndíjasai voltak. A párizsi Jeu de Paume, a budapesti Ludwig Múzeum és a bukaresti MNAC tereiben bemutatott empire, state, building című kiállítás-sorozat (2011-2012) összegezte tevékenységüket. Tevékenységükben központi helyet kapott az olyan vizuális kommunikációs eszközök gyűjtése majd vizsgálata és dekonstruálása, amelyeket intézmények, kormányok, uralkodók, vagyis a hatalom képviselői – vallási, politikai, kulturális, művészi, vagy financiális területen – fejlesztettek ki és használtak saját maguk pozicionálására.

2012 óta a bourges-i ENSA művésztanára. Munkáiban ideológiai lenyomatokat vizsgál a grafikai tervezés és a térélmény metszéspontjában. Praxisa ebből következően műfajilag sokszínű, nyelvi és tipográfiai elemekből, kartográfiai és heraldikai elemekből építkezik: hibrid művészeti nyelve a társadalmi folyamatok vizsgálatára, a múlt és jelen összefüggéseinek felmutatására, a jövő lehetőségeinek felvillantására fókuszál.

Művei megtalálhatóak a Magyar Nemzeti Galéria (Budapest), Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum (Budapest), a MODEM (Debrecen), valamint a MAC VAL - Musée d'Art Contemporain du Val-de-Marne (Vitry-sur-Seine) és az MWW (Wrocław Contemporary Museum) gyűjteményében.

GYENES Zsófia (1977, Budapest)

Művészeti tanulmányait a budapesti Dekoratőr iskolában kezdte, majd 2001-ben Párizsban szerzett diplomát a Paris 8 Egyetem képzőművészeti szakán. Ebben az évben nyert felvételt a párizsi Arts Deco (ENSAD) textil szakára, ahol elsajátította az ipari textiltervezés különböző metódusait, majd az ahmadábádi National Institute of Design (India) cserediákjaként betekintést nyert a tradicionális kézműves technikák világába. 2005-ben az Indiában készült textilekből önálló kiállítást rendezett a párizsi Magyar Intézetben. Tanulmányai során több divat és lakberendezési cégnél volt gyakornok. 2004-ben az autóiparban helyezkedett el, szín és forma designerként: az ezen a területen eltöltött 18 év alatt, a japán és indiai piac felelőseként számos autó enteriőrt tervezett több nemzetközi márkának (Toyota, Nissan, VW, stb.). Később cégének (Tesca Group) nemzetközi projektjeit irányította. 2022 tavaszán alapította meg független stúdióját Párizsban.

Hozzáadva a kosárhoz!