3 db zománctábla, 70 x 50 cm / db
A mű az intézményi identitás problémakörével kapcsolatos gondolatkísérlet „állomásainak” térképészeti rögzítése: az egymás alatt elhelyezett három zománctábla Közép-Európa keresésének – és megtalálásának (?) – egyre szűkülő fókuszpontú kísérleteit dokumentálja. A „közép” lokalizálásának kartográfiai színtere három Európa-értelmezés mentén áttranszformált, gömb, vagy talán inkább henger felületre kivetített világváltozat: Eurázsia vs. földrajzi Európa vs. Európai Unió. Az anamorfózist idéző torzítás, a térképészeti megjelenítés geometrikus szabályrendszere – eltérő történelmi, politikai szempontok, ideológiai konstrukciók koordinátái mentén működteti a centrum, periféria, félperiféria viszonylatok metamorfózisait – vélt és/vagy valós középpontok köré szervez, szorít be földrajzi formákat. A zománc-trió kapcsolódik a Société Réaliste munkásságán belül elindított, különböző műfajú munkákból (össze)álló kritikai kartográfiai műcsoporthoz: így például a Spectral Aerosion (2011) az elmúlt 2000 év határvonalaival szabdalt felületéhez, illetve – a Culture States- projekten belül – a Greater Europe (2008) irredenta és területnövelő vágyakból kiindulva maximalizált Európájához, valamint a Földközi-tenger partmenti városait az Északi-sark partvidékére áttranszplantáló Mare Nostrumhoz (2010).